Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Podřadná práce

Mám pocit, že před lety se častěji mluvilo o tzv. podřadné práci. Osobně jsem si pod ní představoval v podstatě jakékoliv manuální činnosti. Jako ještě podřadnější jsem vnímal ty, které byly spojeny s nějakou nečistotou. 

Tyto práce však bývají velmi užitečné a tak jsem si říkal, že žádná práce by neměla být vnímána jako podřadná. A skutečně mám pocit, že se o podřadné práci přestalo hovořit. Zaroveň, ať už pouze jako korelace nebo kauzalita jakýmkoliv směrem, začaly vznikat dle mého soudu skutečně podřadné, zbytečné a často dokonce škodlivé “pracovní pozice”. Za takové považuji tedy ty, za které není ochotný žádný slušný člověk[1] zaplatit. Jedná se o významnou část státních zaměstnanců[2], o všechny státní i vylepšené euro úředníky. Dále sem samozřejmě řadím činnosti reagující na dotační politiky a v neposlední řadě také podporu v nezaměstnanosti.[3] Jsou to všechno pozice, za které bych se styděl brát mzdu. Neodsuzuji lidi, kteří takovou, podle mého názoru podřadnou, práci vykonávají, neboť neznám jejich situaci, jejich “práce” si ale nevážím!

  

________________

[1] Slušným člověkem myslím jednoduše takového, který nekrade a neomezuje svobodu ostatních ani aktivně ani pasivně.

[2] Neřadím sem úplně veškeré státní zaměstnance, neboť některá povolání jako například pozice učitele nebo doktora by si jistě našla své místo i ve svobodné společnosti.

[3] Název “podpora v nezaměstnanosti” mi připadá neobvykle trefný - na rozdíl od většiny zkomolených termínů jako právo, liberál, inflace,.... Nezaměstnaný je skutečně motivovaný, aby zůstával nezaměstnaným a závislým na státním aparátu.

Článek vyšel původně na osobním blogu http://hynjin.blogspot.cz/

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hynek Jína | pátek 1.6.2012 11:59 | karma článku: 6,86 | přečteno: 635x
  • Další články autora

Hynek Jína

Jak funguje demokratická škola

Na Neue Schule Hamburg jsem byl po dobu tří měsíců. Během toho jsem myslím zapustil velmi silné kořeny a věřím, že se do školy zanedlouho přijedu opět podívat. Slíbenou mám zároveň návštěvu ostatních u nás v Čechách. Velmi otevřeně se mnou komunikovali všichni lektoři, děti, ale také zakladatelé a rodiče dětí. Účastnil jsem se všech akcí a po čase realizoval vlastní "kurzy". V tomto článku se snažím přinést svědectví, jak taková škola bez povinných předmětů a donucování vlastně funguje.

25.7.2014 v 10:18 | Karma: 10,84 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost

Hynek Jína

První zprávy z demokratické školy

Když vidím moderní dětské hřiště, cítím závist, že jsem se nenarodil později. V mém věku vypadá hloupě prolézat všechna ta udělátka. Mnohem víc bych ale nyní mohl záviděl dětem, které vyrůstaly na Neue Schule Hamburg!

26.6.2014 v 8:32 | Karma: 7,87 | Přečteno: 491x | Diskuse| Společnost

Hynek Jína

Dilema pedagogovo

Věnuji se výuce různých hudebních nástrojů a trápí mě jakési dilema. Baví mě učit, ale nebaví mě, když učí někdo mě. Dokonce se obávám, že mě ani nikdo nic naučit nemůže, přestože mě může téměř každý inspirovat, ukázat cestu nebo motivovat. Jsem obklopený lidmi, který jsou pro mě obrovským přínosem. Proč se tedy snažit někoho učit v klasickém slova smyslu, když to ve výsledku může udělat jen on sám? Domnívám se, že nejlepším učitelem bude ten, který v podstatě neučí. Například, že nebude dávat nikomu více rad, než kolik si daný jedinec vyžádá nebo alespoň přislíbí vyslechnout.

20.3.2014 v 9:23 | Karma: 9,23 | Přečteno: 568x | Diskuse| Společnost

Hynek Jína

Zákon, který změní svět

Domnívám se, že každý zákon mění svět. Některý blbě, jiný hůř. Tak mi alespoň káže moje aktuální ekonomická víra. Pokud chceme, aby zákon změnil svět co nejvíce lidí, měl by být plošný a v co největším rozsahu. Ideálně tedy s platností na celý svět. Takový zákon by měl podporovat nějakou formu rovnosti, aby ho lidé přijali a odpůrce bylo možné snadno označit jako nemorální. Napadá mě jako příklad garance jedné láhve vody denně každému člověku na světě. Kdo by mohl být tak sobecký, aby neobětoval třebas 5Kč denně a všichni lidé na světě by měli co pít?

20.2.2014 v 8:32 | Karma: 6,82 | Přečteno: 347x | Diskuse| Společnost

Hynek Jína

Dechové Dílny II

Koncem října, konkrétně od pátku 25. do úterý 29. téměř nebylo možné v Košťálově neslyšet hřmící plechy. Stejně jako v minulém roce se zde sešlo na třicet muzikantů, účastníků Dechových Dílen II.

22.1.2014 v 10:35 | Karma: 6,94 | Přečteno: 258x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Geopolitický rébus. Požár v pacifické državě Francie přifukuje Ázerbájdžán

17. května 2024  12:52

Francie má problém. A neřeší ho na dohled Elysejského paláce, ale na druhé straně planety. V Nové...

S nožem v ruce otevřel dveře cizího auta, řidiče v něm bezdůvodně pobodal

17. května 2024  12:45

Mladík v Rokycanech se obrátil na policisty s tím, že jede autem po městě a vidí na ulici muže,...

Jak dostat zaměstnance z nemocenské. Stát chce uzákonit lékaře ve firmách

17. května 2024  12:44

Premium Méně lidí na neschopence, vyšší produktivita práce, vyšší výnos daní. Takové jsou cíle připravované...

Policie vyšetřuje požár skladu olejů v Kladně jako ohrožení z nedbalosti

17. května 2024  12:42

Požár skladu olejů Kladně, při kterém ve čtvrtek vznikla zhruba čtyřicetimilionová škoda, policie...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 876x
Učitel hudebních nástrojů...
Absolvent VŠE

Seznam rubrik